Jump to content
Sign in to follow this  
SLAYTRONIC BRUTALIZER

Counter-Strike kopienu apskatu blogs #1: PICK

Recommended Posts

LATVIJAS COUNTER-STRIKE KOPIENU APSKATA BLOGS #1

counter-strike-global-offensive-news-banner.jpg

Pirmajā Latvijas Counter-Strike kopienu apskata blogā aplūkosim kādreizējo PICK kopienu.

PICK : MILZĪGS IZAUGSMES POTENCIĀLS AR BĒDĪGĀM BEIGĀM

picklv.png

REIZ SEN SENOS LAIKOS BIJA TĀDS PROJEKTS..

PICK kopienas pirmsākumi meklējami jau 2008. gadā, kad vizuāli mājaslapu rotāja zaļganidzelteni krāsu toņi. Visa pamatā varētu teikt, ka PICK ir bijusi savulaik viena no populārākajām un notikumiem bagātākajām Latvijas Counter-Strike kopienām. Par panākumu atslēgu noteikti varētu nosaukt to, ka starta kapitāls finanšu ziņā nav bijis šķērslis, kā arī administrācijas komandu, kas bija tolaik mūsdienās varētu saukt par ideālu kombināciju - saimnieks, kuram finanses nav problēma, vismaz divi atsevišķi spēļu serveru vispārīgie tehniķi un modifikāciju veidotāji, kas mūsdienās praktiski gandrīz nav atrodami, papildus arī uzticami digitālās grafikas izstrādes un apstrādes cilvēki. Papildus bija vairāki foruma galvenie administratori, kas pašus pirmsākumus kopienas veidošanā likuši kopā un bijuši pazīstami arī ārpus interneta. Lieliska kombinācija veiksmīgam sākumam un turpinājumam. Tas, ka ikdienā tiešsaistē CS 1.6 tematikas forumā sēdēja 30-50 lietotāji bija tikai normāli. Kopumā pēc fiksētajiem interneta arhīva datiem reģistrēto lietotāju skaits pārsniedza vismaz 10 000, kas kopumā foruma ierakstu ziņā bija izveidojuši vairāk nekā 300 000 tēmas.

Ar PICK kopienu no agrākajiem laikiem virtuāli var iepazīties interneta arhīvā.

ATŠĶIRĪBAS ZĪMES IEMANTO POPULARITĀTI

Savā ziņā kopiena tolaik varēja no sevis prezentēt virkni "odziņu", kas piesaistīja daudzus interesentus, sākot no tā, ka spēļu serveru monitoros tika attēlots animācijas filmas "Pokemoni" tēls Pikačū, līdz viennozīmīgi tam, ka serveru klāsts bija pietiekami plašs ar tolaik unikāliem papildinājumiem: warcraft 3, death run, zombie mode, deathmatch, dust 2 only, public. Papildus tolaik bija arī pašiem savu interneta radio, kurš gan neiemantoja izteikti lielu popularitāti, toties tāds bija vien retejam. Ja paskatās mūsdienās uz tiem, kuri vēl 1.6 serverus mēģina uzturēt Latvijā pie dzīvības, priecājoties par to, ka kāds vispār ienāk pašaut, tad "1.6 ziedu laikos" PICK apjomīgajam serveru klāstam spēlētāju netrūka. Tad arī bija aktuālas dažādas papildus VIP ekstras, kuras varēja iegādāties ar SMS starpniecību, laika gaitā uzrodoties sava veida sadarbības partnerim SunCore. Ja ņem vērā iepriekšminēto administrācijas komandu, tad lieki piebilst, ka pat tolaik ar tādu "starta kapitālu" varēja izveidot serverus, kuri nebija nevienai citai kopienai. Piemēram, ja warcraft 3 standartā ir 8 izvēles iespējas klašu un varoņu ziņā, tad PICK to bija vairāk - pašiem sava papildus veidota, kā arī, ja "shopmenu" ierasti bija divu veidu, tad PICK tie bija trīs veidu! Death run arī bija tolaik favorīts serveru klāsta ziņā vienam no vadošajiem serveru modifikācijas veidotājiem, līdz ar ko DR ilgu laiku Latvijā bija #1, līdzīgi kā DD2 serveris, lai arī mūsdienās jau gribās teikt "neko jaunu nevari izdomāt kā parastu dd2 serveri?" - tie laiki bija un izbija, tolaik bija, protams, citādāk. Nenoliegšu, ja tagad tādus serverus palaistu apritē, tad varētu būt noiets joprojām. Arī foruma iekšienē vienmēr bija nodrošinātas kādas aktivitātes, tā kā varētu teikt, ka vienmēr bija ko darīt.

SERVERU KLĀSTS, KURĀ TIEK SPĒLĒTS AKTĪVI

pick1.png pick2.png pick3.png

Katram spēļu serverim savi administratori, kas savdabīgi tolaik nostrādāja kā motivācija, lai laika gaitā kāds vēlētos papildināt savu pārvaldāmo CS serveru klāstu, jo kļūstot par vismaz divu serveru adminu, varēja iegūt "multiadmins" grupu. Toties paši admini, kas pārvaldīja konkrētus serverus nereti bija vismaz daļēji uzskatāmi par konkrētās modifikācijas ekspertiem, piemēram, war3, zombie mode un death run saistošos jautājumos. Lai arī lietotāju un spēlētāji aktivitāte bija diezgan laba, toties pretēji mūsdienām saistībā ar lietotāju grupu krāsām netika pārspīlēts - ir kāda augstāka grupa, kas neattiecas uz foruma pārvaldību, tad ņem un sēdi treknraksta pelēkā krāsā un visiem ir labi.

Laika gaitā serveru klāsts gan palielinājās, gan samazinājās, vai pat vienkārši mainījās, bet papildus ir bijuši arī tādi CS 1.6 spēļu serveri kā paintball, soccerjam, gungame, kill, aim u.c. Protams, ne vienmēr mainīgais piedāvājums bija tas, kuru visvairāk pieprasīja, bet no otras puses - PICK vienmēr bija piedāvāt ko tādu, kas nebija citiem. Piemēram, ļoti simboliski un tolaik popularitāti ātri iemantoja uz valstī un pasaulē atzīmējamu svētku dienām izveidoti serveru papildinājumiem - ziemassvētku dāvanas un eglītes, no kurām varēja iegūt dažādus bonusus. Šobrīd tas varbūt izklausās pārspīlēti lieki un smieklīgi, bet tolaik arī tas varētu tikt uzskatāms tieši par vēl vienu "PICK odziņu" - vienmēr tika padomāts par to, lai spēlētājiem būtu interesanti.

Serveros nenoliedzami spēlēja daudzi augsta līmeņa šāvēji, un tolaik pārzinot pārējo Counter-Strike 1.6 kopienu spēlētāju kontingentus, jāteic ka PICK uzturējās vieni no labākajiem Latvijas spēlētājiem. Jā, jā, protams, lielākoties tas bija PUB līmenī, bet neiztikt arī bez savstarpējiem MIX'iem CW spēlēs un dalības valsts līmeņa turnīros. Šobrīd labprāt atsauktu atmiņā daudzus no redzētajiem kadriem, kas tolaik padarīja pašu šo klasisko spēli par vēl lielāku vērtību. Labākais tajā visā bija arī tas, ka daudzi no šiem izcilajiem šāvējiem vēlāk bija arī PICK admini, kuram jau bija vēlme un raksturs ļāva uzvesties saprāta robežās, jo cilvēki internetā uzvedās dažādi.

FORUMĀ MĒDZ VALDĪT ARĪ NEMIERI

Lai arī pārsvarā runas ir izvērsušās saistībā ar spēļu serveriem, tad nenoliedzami arī forumā aktivitāšu netrūka. Ja runājam par pieminētajām atšķirības "odziņām", tad var pieminēt, piemēram, PICK izveidoto ideju par ikmēneša grafiķu konkursa uzvarētāja profila informācijas un veidotā darba attēlošanu mājaslapas kājenē. Jā, jā, tolaik pat vēl savstarpējās virtuālās paint darbu veidošanas cīņas bija aktuālas, lai gan, protams, photoshop cīņas (SOTW) agrākajos gados viennozīmīgi bija lielā cieņā, un par aktivitātes trūkumu tolaik arī nevarēja sūdzēties, bet nu pamēģini šobrīd kādam pajautāt "vari man uztaisīt, lūdzu?". Bija izveidota pat nedēļas balss aktivitāte (VOTW), kurā jāiedzied konkrēta dziesma, kas šobrīd varbūt šķiet amizanti, bet tolaik ļoti labi iederējās kopējās aktivitātēs. Papildus uz laiku popularitāti iemantoja audio intervijas ar foruma biedru stāstījumiem. Saistībā ar forumā notiekošo - bieži cilvēki mēdza teikt, ka par PICK vajadzētu dzelteno lapu presei rakstīt, jo nereti izvērsās samērā skaļi un asu vārdu apmaiņas publiski konflikti starp visiem, kuriem vien iespējams. Protams, plašāku rezonansi vienmēr ieguva iekšējie administrācijas konflikti, kas parādījās publiski. Par ko tad konfliktēja? Bieži vien par to, ka projekta saimniekam pietuvinātās personas ieguva papildus plašākas pieejas un ekstras kopumā ārpus kārtas, sāka noniecināt "mirstīgos", līdz ar ko sākās skandāli. Klasika, kad kāds admins kādu bez iemesla sāk "slapot" un "slayot" vai nobanot ar iemeslu "pi*ies na*uj pi*ar" nevarētu uzskatīt par retumu. Ko gan daudz iesāksi, ja atsevišķiem indivīdiem pieejas ir piešķīris pats saimnieks. Tas, protams, neturpinājās izteikti ilgi, un viss palika normas robežās, jo tomēr reputācija un aktivitāte ir jāsaglabā, publiskie skandāli ir ieguvuši savu rezonansi. Papildus, protams, neiztikt arī bez skaļiem izgāšanās momentiem, kad daži no zināmajiem un uzticamajiem spēlmaņiem ir pieķerti palīgprogrammu lietošanā, nemaz nerunājot par to, ka aizdomu ēna mēdza krist arī uz pašiem adminiem.

Pa lielam standarta trīs galvenās lietotāju frontes iedalījās šādās grupās - komunikablie, kuri var savstarpēji draudzīgi sadzīvot, tad ir neitrālie, kuri pārsvarā ir vairāk vai mazāk kā skatītāji no malas, un, protams, naidīgie, kuri sevi vienmēr uzskatījuši par stilīgiem protestantiem. Ja būtu iespējams internetā veidot politiskās partijas no spēļu serveru kopienu lietotājiem, tad PICK varētu izveidot vairākas. Laika gaitā varētu uzskatīt, ka foruma ietvaros bija uzradušies vairāki līderi vai pat elki, kuru intereses atbalstīja vai pilnīgi noraidīja atbilstošās frontes. Respektīvi stāsts varētu būt par to, ka aktivitāte bija pietiekami ražena, lai veidotos iekšējās sociālās grupas. Vēl mēdza notikt lielas jezgas momentos, kad viens administrators pamatoti nolēma bloķēt kādu lietotāju, kurš visiem ir nevēlams ar savām izdarībām, bet drīz vien viņš tika atbloķēts, jo bija pietuvināts kādam citam administratoram; sanāk baigi kuriozi, bet fakts!

ĀRPUS VIRTUĀLĀ TELPAS ARĪ MĒDZ SVINĒT

Nenoliedzami PICK kopienai nebija problēmas noorganizēt kopā sanākšanas arī ārpus virtuālās telpas, kas mūsdienās vairs ir palikusi kā reti iespējama varbūtība, ka kas tāds varētu notikt. Arī pēc šāda veida dabā pavadītiem pasākumiem atklājās dažādi skaļi fakti, sākot ar kāda noslānīšu līdz ballītei, kurā no rīta paliek pāri pilnas somas ar neatvērtiem alus iepakojumiem. Protams, tolaik bija savā ziņā izdevīgi, ja no kopienas pasākumam pievienojas cilvēki, kuri strādā alus darītavā, līdz ar ko ir spējīgi uzsaukt pāris liekas kastes, toties kāds spēj sagādāt mūzikas aprīkojumu mājas kinozāles apmēros. Jāteic, ka atraktivitāte valdīja ne tikai spēļu serveros un forumā, bet arī ārpus virtuālās telpas. Lielu aktivitātes pienesumu šāda veida pasākumos nodrošināja arī tas, ka ārpus interneta bija vairākas draugu grupas, kuras uzturējās kopienā, bet ārpus tās arī vienoti ieradās uz pasākumiem. Pasākumu ietvaros bija saplānotas arī papildus atraktivitātes, piemēram, video intervijas. Ja šobrīd ir problemātiski citās kopienās savākties uz pāris stundiņām, lai pasēdētu pie alus kausa Lidiņā, tad tolaik PICK kontekstā pasākumi norisinājās ārpus pilsētu vides kādās privātās teritorijās pie dabas uz visu diennakti.

Kopumā, ja nekļūdos, tad bija vismaz trīs lielākas kopā sanākšanas, kurās ietilpst Kurzeme, Rīga, Vidzeme.

LAIKS, KAD PATS IEPLŪDU KOPIENĀ

Pats arī savulaik pievienojos PICK kopienai, un kā jau daudzi mirstīgie, tad uzsāku laika gaitā savu darbību kā vienkāršs spēļu servera admins. Vēlāk jau pārvaldāmo spēļu serveru klāsts palielinājās un kļuvu arī par foruma kārtībnieku un apelāciju izskatītāju. Gadiem ejot uz priekšu, nonācu arī līdz galvenā administratora amatam. Skolas gados brīvā laika bija daudz, tāpēc nenoliedzami neskaitāmas idejas paralēli ikdienai brīvajos brīžos nonāca tieši PICK kopienā - konkursi, turnīri, kārtības normas u.c. atraktivitātes. Sākums, protams, ne pārāk veiksmīgs, lai saprastos ar kolēģiem, jo projekts tika balstīts uz jau iepriekš savstarpēji pazīstamu un nostiprinātu kodolu, tā kā pieminētajos skandālos arī bieži pats vien figurēju, cenšoties vairāk atbalstīt mirstīgo lietotāju un spēlmaņu intereses, ne tikai iekšējā personāla labi pavadīta laika izdarības. Precīzi neatceros, bet šķietami kādi vismaz trīs gadi tika aizvadīti PICK kopienā, darbojoties gan forumā, gan spēļu serveros, pie kuru tehniskās puses samērā novēlēti arī tiku palaists, kas reizēm arī rezultējās ar veiksmīgiem panākumiem, jo sāka zust aktivitāte, bet radās idejas, kā to atgūt. Reizēm paralēli laikam, kuru veltīt aktivitāšu veicināšanai tomēr pievērsos iekšējās kārtības nostabilizēšanai, kas ietvēra adminu uzraudzību, lai panāktu sava veida iekšējo kvalitāti. 

Aktivitāšu ziņā tolaik no organizatoriskā viedokļa veiksmīgi aizritēja, piemēram, "Gaļas vakari", kuros savstarpēji šaudījās mirstīgie lietotāji, cs admini, galvenie administratori, papildus arī turnīri 1x1, 2x2 un 5x5 klasiskajās un specifiskajās disciplīnās, kur ietilpa arī nažu un aim tipa turnīri. Noteikti nevar aizmirst pieminēt savstarpējās 10x10 Latvijas Counter-Strike kopienu cīņas, kas man tolaik bija nozīmīgas, jo vēlējos, lai PICK kā kopiena būtu nepārspējama, un tolaik tā arī bija. Pats gan laika gaitā pakāpos maliņā no pamatsastāva, uzņemoties vairāk menedžera lomu, jo tas ir galvenais, lai iegūtu panākumus - kvalitatīvi nokomplektēta komanda. Tolaik visgrūtākā, bet vērtīgākā uzvara bija pret BAGEM kopienu, kuru pārsvarā pārstāvēja samērā prasmīgi krievu tautības šāvēji. Vienu momentu uzsākām ikgadēju kopienas šāvēju tolaik aktuālo īsfilmu veidošanu, piesaistot kādu video montāžas speciālistu no malas. Tie arī bija labi laiki, jo uzņēmos gan demo ierakstu apkopošanu un izvērtēšanu, gan atsevišķu teatrālu izdarību iestudēšanu video formātā.

Iespējams aplūkot savulaik kopienas šāvēju momentus no serveru ikdienas - PICK MOVIE 2011. GADĀ, PICK MOVIE 2012. GADĀ
Jā, serveru ikdienas, jo idejiski bija doma popularizēt serverus un vien talantīgākie varēja ko uzrādīt no cw vai turnīriem.

MOMENTS, KAD VISS APGRIEZĀS KĀJĀM GAISĀ

Daudziem patīk, ja aktivitātes zaudēšanas laikā var noiet maliņā, bet kāds uzņemsies centienus to atgūt, vēlāk atgriežoties atpakaļ un it kā nekas nebijis pārņemt iepriekšējos grožus savās rokās un diktēt kārtību bez liekām emocijām. Stāsts par to, ka atsevišķos momentos bija nepieciešams noturēties virs ūdens un pielāgoties lietotāju un spēlētāju vajadzībām, kas arī izdevās, bet bija otra puse, kura joprojām pieturās pie uzskatiem, ka viņu kādreizējais ieguldījums ir tik vērā ņemams, ka pēc liela pārtraukuma var mainīt to, kas nesen ticis ieviests ar panākumiem. Principā savstarpējā nesaprašanās iekšējā administrācijas lokā bija pamats tam, lai teiktu, ka PICK kopienai bija iestājusies laika atskaite līdz darbības noilgumam. Neiedziļinoties sīkākās detaļās, jāteic ka tika pārformēts administrācijas sastāvs un veiktas vizuālās pārmaiņas mājaslapai. Tika meklēti pēdējie centieni, lai saglābtu situāciju, vadošās administrācijas sastāvā ieceļot pat kādu, kurš daudziem ir radījis riebumu. Foruma versija ar visu dizainu tika nomainīta uzskatāmi neveiksmīgi. Komplektā tas radīja tādas sekas, ka īpaši neviens kopienā vairs nevēlējās uzturēties.

Te vairāk akcents varētu būt uz tāda tipa stāstu, kurā īpašnieks gadiem pieturās pie cilvēkiem, kuri savulaik ir palīdzējuši kopienu būvēt, līdz ar ko rodas neuzticēšanās citiem, kuri nav no sākotnējā iekšējā loka, līdz ar ko nenotiek paaudžu maiņa, un projekts neiegūst pietiekami daudz skābekļa.

Vēl pirms kāda laika, iespējams, 2017. gadā kāds jaunietis bija ieguvis PICK kopienas domēnu, kurš joprojām pieder tā laika saimniekam. Pigori jau sanāca tagad pamatīgi, jo tādu apkaunojumu nebiju cerējis sagaidīt, līdz ar ko noteikti gribu pieminēt, ka 2017. gada PICK nav tas, kurš savulaik pastāvēja no 2008. gada līdz 2014. gadam.

Katrā ziņā pēc tik ilga laika nav iespējams uzrakstīt tādā formātā, kā varētu rakstīt tolaik. Noteikti nav vēlmes pieminēt konkrētus personāžus no tā laika, jo katram ir savas tiesības uz privātumu, tā kā lai paliek bloga apskats vispārīgos punktos.

  • Smile 1
  • Great 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pick.lv deathrun  bija man ļoti iecienīta vieta, ko apmeklēju regulārii agrāk. Paldies par rakstu, neko nezināju par forumu daudz, jo tikai spēlēju  dr serverī. 

Gribētos  kaut ko dzirdēt, arī  par stn.lv vai revenge.lv, kas ar šiem komuniem notika. Domāju bija savu laiku atpakaļ ļoti aktīvi.

Edited by hardsad
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

es atkal esmu no tiem cilvēkiem kurš ir uzticīgs tikai 2 spēļu projektiem ( reģistrējies vairākos, bet uzturējies un aktīvs bijis tikai 2 - shame kuru sliktas reputācijas dēļ nosauca par ifun un tagadējais)

Forši izlasīt kaut kādu daļu no pick pagātnes, vienmēr biju lietas kurš par notiekošo, jo tolaik uzkatīju picku par samērā lielu pretinieku., dd2 gan mums, gan Jums bija vienmēr pilns. Forumā neuzturējos, bet atceros kā izskatījās, visforšākais manuprāt tur bija kamikadze, jo man ar viņu bija vislielākais sakars, tad jau neilgi pēc tā viņš pazuda un tās arī ir beigas.

foršs raksts, forši atcerēties visus vecos projektus, forši ierēkt par jaunajiem.

outsiders bija veidojis serverlistu, šeit mostly projekti no 2011 - 2014. gada.
https://pastebin.com/raw/Z9Kmivr9

*daudzi atkārtojas, slinkums bija atstāt tikai 1.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Korijs paldies par rakstu, lasot apskatu radās vecā nostaļģija par vecajiem laikiem. Pick bija viens no tiem komūniem, kur tika pavadītas neskaitāmas stundas. Lasot rakstu aizdomājos arī par flip, banzuke, kur savulaik tika aizvadīts liels laiks. #aizietNākošo

Esmu pāsteigts, ka OutZone ir tajā serverlistā :D

Edited by b.aaa
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

MŪSU ATBALSTA KOMANDA


Portāla iekšējās kārtības personāls

     

MĒNEŠA FORUMA LIETOTĀJS


NSOrdinary - standarta biedrs
Forumā no 2019. gada 10. marta
Tehnisku konsultāciju sniegšana.

INFORMATĪVĀS PALĪDZĪBAS KRĀTUVE


IPK apmācību un palīdzības forums izveidots 2019. gada 4. martā, kurš ietver mūsdienās aktuālas tēmas informācijpratības papildināšanai, veicinot savstarpējo komunikāciju ar diskusiju starpniecību.

×