Jump to content
Sign in to follow this  
SLAYTRONIC BRUTALIZER

Kāpēc meklētājprogrammu optimizācija ir svarīga?

Recommended Posts

SEO-Strategy.jpg

KĀPĒC MEKLĒTĀJPROGRAMMU OPTIMIZĀCIJA IR SVARĪGA?
Vispirms jāsaprot, kāpēc cilvēki meklēt, lai saprastu meklēšanas nozīmi.

MEKLĒJOT INFORMĀCIJU, CILVĒKI KĻŪST PAR PATĒRĒTĀJIEM

Agrāk cilvēki meklēja, lai atrastu dokumentus, kuros atrodami konkrēti atslēgvārdi. Toties šobrīd informācija tiek meklēta, lai atrisinātu problēmas un izpildītu uzdevumus. Cilvēki meklē informāciju, lai rezervētu lidojumu, pasūtot biļeti uz konkrētu reisu, tāpat arī iepazītos ar pasaulē populāru mūziķu dziesmu vārdiem, vai arī izpētītu jaunākās kaķu attēlu galerijas. Momentu, kad cilvēks uzsāk meklēšanas procesus mārketinga pārstāvji mēdz dēvēt par "patērētāju braucienu". Tas, protams, ir tikai salīdzinājums, lai raksturotu interneta lietotāja meklēšanas procesus uzsākšanu no uzdevuma sākuma līdz noslēgumam. Kopumā pēdējās desmitgades laikā šāda veida "patērētāju braucienu" skaits ir būtiski palielinājies. 

MEKLĒŠANAS UN PATĒRĒTĀJU CEĻOJUMA ATTĪSTĪBA

Mūsdienās "patērētāju ceļojumi" globālajā tīmeklī vairs nav tik parasti - tiek pielāgoti vairāki pagriezieni ar dažādiem kanāliem, nesējiem un ierīcēm, kuras lietotāji mūsdienās izmanto. Lai sekotu līdzi laikam meklēšanai nepieciešams attīstīties no vienkāršiem vārdiem līdz lietotāju nodomu izprašanai katrā virzienā. Meklēšana vairs neattiecas tikai uz atslēgvārdiem, bet ir kļuvusi par pareizā satura nodrošinātāju konkrētajiem lietotājiem īstajā laikā, lai palīdzētu viņiem izpildīt uzdevumus. 

Pateicoties mainīgajam tehnoloģiju laikmetam, cilvēkiem vairs nav jāaprobežojas tikai ar konkrētas ierīces izmantošanu informācijas meklēšanas vajadzībām. Lietotāji var sākt meklēt informāciju savā mobilajā tālrunī, turpināt to darīt planšetē vai portatīvajā datorā, noslēdzot meklēšanas procesus stacionārajā datorā, sēžot mājās pie rakstāmgalda. Toties meklēšana vairs neaprobežojas tikai ar datoriem vai tālruņiem, jo lietotāji informāciju var meklēt tagad arī no pulksteņiem, viedajām brillēm un dažādu tehnoloģiju palīgierīcēm. 

Mūsdienās informācijas meklēšanu globālajā tīmeklī viennozīmīgi var uzskatīt par daļu no mārketinga.
SEO, galvenokārt, mūsdienās koncentrējas uz:

  • lietotāju izpratni
  • datu orientēšanos,
  • satura stratēģiju,
  • tehnisku problēmu risināšanu.

MĀRKETINGA STRATĒĢIJAS VAI KAMPAŅAS VIRZIENI

Meklēšanai mārketinga stratēģijā vai kampaņā ir saistība ar:

  • Piesaistīšanu;
  • Iesaistīšanu;
  • Pārvēršanu.

Toties rūpīgi meklēšana koncentrējas tieši uz piesaistīšanas posmu.

Mēs dzīvojam laikā, kad vairs nav pietiekami tas, ja mums ir lielisks produkts. Ir nepieciešama aktīva un nepārtraukta klientu piesaiste, izmantojot vairākus kanālus un tirdzniecības vietas. Patiesībā katra tīmekļa lapa var tikt uzskatīta par SEO lapu, jo ietver saturu, kuram tiek piesaistīti apmeklētāji. Produkta noietu būtiski var ietekmēt mūsu ieguldītais darbs ar SEO, jo īpaši, ja paralēli mums pastāv ievērojama konkurence. Protams, arī bez lielas konkurences mums ir jārūpējas par savu tēlu, lai saglabātu esošos un piesaistītu jaunus klientus.

KĀPĒC SEO MUMS IR SVARĪGA?

Mums ir svarīgi lietotāji, no kuriem daudzi uzsāk meklēšanas procesus, tāpēc meklēšanai ir būtiska loma. Lietotāji var mērķtiecīgi meklēt konkrētu informāciju vai vienkārši atrast to nejauši vai paralēli meklētājam. Ja runājam par reklāmu, tad mums burtiski ir skaidrs, ka laba reklāma var nodrošināt labus panākumus - palielinās klientu skaits, preču noiets un pieaug ienākumi. Ja runājam par digitālo laikmetu, tad mūsdienu versijā klientu galvenā atrašanās vieta ir globālais tīmeklis. SEO nodrošina to, lai mēs pielāgotos klientu interesēm jau viņu vajadzību meklēšanas sākumā.

Vairākas programmas ir centušās izveidot veiksmīgu funkcionālo sadarbību ar Google meklēšanas algoritmiem, lai pielāgotu savādāku lietotāju meklēšanas virzienu, bet tas nemaz nav tik vienkārši. Mūsdienās daudzas tīmekļa lapas nemaz nevar uzskatīt par mājaslapām, jo tās, galvenokārt ietver dažādas lietojumprogrammas ar virkni funkciju, kuras ne vienmēr labi spēj sadarboties ar meklētājprogrammām. 

SEO ir nepārtraukti jāseko līdzi un jāpielāgojas mainīgajām mūsdienu vajadzībām, jo tas nodrošinās vienmērīgu vai veiksmīgāku esošo un potenciālo klientu piesaisti. Mūsdienās nevar teikt, ka iespējams iztikt bez SEO, lai sasniegtu pietiekami veiksmīgus rezultātus, jo tā ir daļa no aktuālā mērketinga rīkiem.

KĀDA IR LABA SEO MŪSDIENĀS?

Laba SEO ne tikai koncentrējas uz saturu, bet arī palīdz:

  • pārvietoties pa vairākām vienas lapas versijām;
  • atrisināt tehniskas problēmas saistībā ar meklētājprogrammām neredzamu saturu;
  • integrēties ar sociālajiem medijiem, saturu, reklāmu, lietotāju pieredzi, apmaksātu meklēšanu vai analītiku;
  • atrast veidus, kā paātrināt vietnes darbību.

Labs SEO speciālists ne tikai sapratīs meklētāju, bet vienlaikus arī konkurenci. Tas nav pietiekami, lai saprastu lietotāja uzdevumu, tāpēc meklēšanas mārketinga pārstāvjiem ir jāsaprot, kādas ir citas iespējas tirgū, lai atrastu labāko risinājumu lietotāja uzdevumam. No atslēgvārdiem līdz pilnvērtīgam mārketingam ir aizvadīts garš ceļš. SEO speciālisti vienlaicīgi var apvienot attīstību, informācijas arhitektūru, lietotāju pieredzi, satura stratēģiju, mārketingu kopumā un dažādas mediju komandas. Tā ir kā spēle, kurā dod un ņem visu, mēģinot izveidot kaut ko, kas darbotos vienlaicīgi gan saistībā ar lietotājiem, gan meklētājprogrammām. 

Ir dzirdēti vairāki nostāsti, ka tīmekļa vietnes pārstrādāšana vai jaunas CMS izstrādāšana var izraisīt vietnes datu plūsmas reitingu lejupslīdi vai pat pazušanu globālajā tīmeklī. Patiesībā viss ir pavisam vienkārši, lai gan ļoti nopietni - mūsdienās lielai daļai tīmekļu vietņu pārmaiņu rezultātā tiek ietekmēta SEO, līdz ar ko šādai tēmai projekta turpmākajā virzībā jābūt ar SEO pašā virsotnē. Vienīgi ar šādu scenāriju uzņēmums var cerēt uz pozitīviem rezultātiem, ja ir veiktas pārmaiņas. 

Tā kā tehnoloģijas turpina attīstīties, tad arī SEO pastāvīgi risinās jaunus meklēšanas veidus un centīsies rast jaunu meklēšanas ierīču risinājumus. 

Izmantotie avoti: Search Engine Journal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

MŪSU ATBALSTA KOMANDA


Portāla iekšējās kārtības personāls

     

MĒNEŠA FORUMA LIETOTĀJS


NSOrdinary - standarta biedrs
Forumā no 2019. gada 10. marta
Tehnisku konsultāciju sniegšana.

INFORMATĪVĀS PALĪDZĪBAS KRĀTUVE


IPK apmācību un palīdzības forums izveidots 2019. gada 4. martā, kurš ietver mūsdienās aktuālas tēmas informācijpratības papildināšanai, veicinot savstarpējo komunikāciju ar diskusiju starpniecību.

×